mexico-en-guatemala.reismee.nl

Dag 1: de reis begint!

Gooooooooeeeeedemorgen!! De wekker gaat om 05.45, na het douchen, opmaken en de katjes verzorgen gaan we op weg naar het station om de trein van 06.54 te pakken naar schiphol. Het inchecken op schiphol gaat erg snel, er staat helemaal geen rij! Gelukkig kan de stewardess ons zo inchecken dat we naast elkaar kunnen zitten tijdens beide vluchten. De koffers worden door gelabeld naar Mexico stad en wij ontvangen ook alvast 2 boardingpassen. Bij de douane hebben wij natuurlijk weer een extra veiligheidscheck waarbij ze zelfs met een apparaat door de rugtas heen gingen om te controleren op 'vreemde' stoffen. We lopen wat rond achter de douane en besluiten maar eens te gaan ontbijten. Rond 10.30 gaan we boarden en tijdens het wachten hierop hebben we al 2 groepsgenoten ontmoet. Hier gaan we dan.....op weg met een vlucht van 10,15 uur. Wat een zit!! Er wordt wel goed voor ons gezorgd, een warme lunch met pasta of kip, een ijsje, snacks tussendoor, een broodje met kaas en kalkoenfilet en met regelmaat wat te drinken, zoals je leest wij stappen in ieder geval niet met honger uit dit vliegtuig. Nu begint het grote avontuur op Houston international airport,eerst een heel eind lopen om in verschillende rijen te staan eerst om bij een computer een scan te maken van je paspoort, vervolgens weer in de rij voor de paspoort controle, hierna nog een rij waar alle handbagage en wijzelf nogmaals door de scanner mogen......we hadden ruim 2,5 uur overstap tijd en deze hadden we ook zeker nodig. Uiteindelijk moeten we naar gate C43, die is ook even fijn een stukje wandelen. We halen nog snel een pizza slice want trek hadden we nu toch wel gekregen. Op naar de laatste vlucht van vandaag! Wauw deze vlucht ging echt snel voorbij! We kregen wat te drinken en moesten daarna 2 formulieren invullen om Mexico in te komen en toen waren we er al. Een klein beetje turbulentie gehad bij de daling maar dat mag de pret niet drukken. Na de douane controle stond de reisbegeleider al op ons te wachten. Een aantal mensen van de groep hebben we onderweg ook al gezien. Nu lekker slapen het is hier 23.06 dat betekend in Nederland 06.06 we zijn meer dan 24 uur op!!! Welterusten allemaal of voor jullie zometeen goedemorgen!!!

Cor

Nou jongens
Het avontuur kan voor jullie beginnen
En voor ons ook natuurlijk het lezen van jullie reisverslag
Veel plezier en vooral volop gaan genieten daar
Dikke kus van mij

Bart

Fijne vakantie en ik ga zeker vanaf Ibiza jullie verslagen lezen. Mijn bezoek aan Mexico city is 35 jaar geleden er zal dus wel wat veranderd zijn????