mexico-en-guatemala.reismee.nl

Dag 18: een dagje Palenque

Na een heerlijke nacht in een mooie kamer met airco gaan we om 07.00 uur ontbijten. Een uurtje later vertrekken we naar de site van Palenque. We gaan lekker zelfstandig rustig aan zonder gids over de site heen lopen. We beginnen bij de Tomb of Pakal waar de oude tombe nog in staat. Hiernaast staat de Tempel van de inscripties, deze wordt zo genoemd door de tekeningen die aan de binnenkant zijn gevonden. Helaas kunnen we hier niet naar binnen. We beklimmen vervolgens het Paleis van Pakal, dit is een prachtige constructie waar binnenin een grote toren waarvan de functie nog niet met zekerheid vast staat. De omgeving hier is fenomenaal! Midden in het regenwoud met een rivier dwars door de site heen. De tempel van de Jaguar is gesloten voor publiek dus we lopen een stukje door het bos naar andere kleine tempels die nog redelijk verscholen zijn onder het regenwoud. We komen uit het bos gelopen bij de tempel van de zon. Dit is de mooist bewaard gebleven tempel van de site waarvan we een prachtig uitzicht hebben over de mooie site. Hier zien we het eerste diertje namelijk een vogel die niet zo blij was met al die mensen die zo dichtbij kwamen, hij bleef heel driftig heen en weer vliegen. We lopen langs het riviertje en over het balspeelveld naar 'het dorp' dit zijn 5 kleine tempels vlak naast elkaar. Palenque is een geweldig prachtige site, zeker 1 van de mooiste die we bezocht hebben! Langs de rivier en de cascades (watervallen) lopen we naar beneden richting het museum waar de bus op ons staat te wachten. Om 12.00 rijden we weer terug naar het hotel. Vanmiddag hebben we lekker de tijd voor ons zelf. We relaxen eerst wat op de kamer met de airco aan, heerlijk! Dan gaan we toch nog even zwemmen en verder relaxen bij het zwembad. 's avonds een happie eten en nadat we nog met een klein groepje muziek hebben geluisterd gaan we lekker op tijd slapen want morgen is het weer vroeg dag!

annie

jullie zien wel veel tempels, de een Nog mooier dan de ander.

Ellen

Wat een mooie verslagen weer :) geniet nog lekker van de vakantie :)

Ellen

Wat een mooie verslagen weer. Geniet er nog maar van!