mexico-en-guatemala.reismee.nl

Dag 4: op naar Oaxaca

Na een heerlijke nacht beginnen we de dag met een heerlijk broodje van de Subway aangezien de bus om 07.30 vertrekt hebben we geen tijd om ergens uitgebreid te ontbijten, maar dit was ook heerlijk! Op het moment dat we helemaal klaar zijn om te gaan, bedenken we ons ineens waar is de kamer sleutel eigenlijk......deze blijkt Wendy netjes in haar koffer opgeborgen te hebben, oepsie. Mexico stad uit rijden verloopt soepeltjes en we zijn al snel tussen de bergen en in de buurt van de Popocatepetl. Het rijden hier is prachtig! Onderweg is er een korte file omdat er een oplegger met allemaal auto's in de brand heeft gestaan en die waren ze nu aan het bergen. De koffie stop is op een plek waar we prachtig uitzicht hebben op de vulkaan de Popocatepetl (rokende berg) van 5465 meter die ook echt rookt en op de Iztaccihuatl (slapende vrouw) 5230 meter. Na de plas ronde gaan we weer door op weg naar Oaxaca. Onderweg zien we nog de vulkaan La Malinche 4462m en de Pico de Orizaba of in het indiaans Citlaltépetl, dit betekend stervormige berg en is 5747 meter hoog, de hoogste (slapende) vulkaan van Mexico. We lunchen in een klein restaurant aan de weg, het eten is er lekker al zijn de molens (sausjes) wel wat apart kwa smaak en de papaja sap was erg lekker! We rijden verder door het prachtige heuvelachtige landschap en stoppen tussen de cactussen voor een paar mooie foto's. Nu rijden we in 1 keer door naar Oaxaca waar we rond 16.00 aankomen, het begint al snel te regenen en te onweren maar dat zal de pret niet drukken. We hebben door de provincies Mexico, Pueblo en Oaxaca 465km gereden. Het hotel is prachtig evenals de kamer. We besluiten toch een rondje te lopen en hebben een sombrilla (paraplu) aan de receptie gevraagd. We lopen naar het Zocalo en gaan de kathedraal in, we lopen direct een mis in en besluiten richting de kerk Santo Domingo te lopen onderweg zien we mooi versierde gebouwen (paars en wit) omdat het vandaag pasen is. We lopen langzaam weer terug richting hotel waarvandaan we om 19.15 met de groep vertrekken om op het Zocalo te gaan eten. Het is een gezellige boel met marimba bandjes en allerlei verkopers. We bestellen een lokale schotel met allerlei lekkernijen voor 2 personen en een schaaltje chapulines (sprinkhanen) deze waren iets te zout maar verder prima te eten met een lekker schaaltje guacamole en een biertje. Na het eten lopen we nog een rondje en gaan daarna lekker slapen. Welterusten oftewel goedemorgen allemaal!

Chantal

Erg leuk! Ben erg benieuwd naar de foto's van de vulkaan.

Diana

Wat een leuke dag hebben jullie gehad. ... we lopen "reizen" zo mooi mee met jullie. De foto's zijn ook erg mooi om te zien.
Fijne dag vandaag!

Willie